Paulina Kalka Logo

O mnie

Przebieg spotkań

Zapraszam do umówienia się na wizytę poprzez kontakt telefoniczny lub formularz. Spotkania odbywają się stacjonarnie w gabinecie - klienci indywidualni, rodzice, rodziny. W razie potrzeby możliwe jest także umówienie spotkania online - konsultacje/ terapie indywidualne, konsultacje dla rodziców. Bardzo proszę o przybycie na wizytę 5-10min. przed umówioną godziną spotkania (wcześniej może trwać konsultacja/ sesja terapii). Pierwsza konsultacja w sprawie dziecka odbywa się z rodzicami (bez obecności dziecka). Zachęcam, by na konsultację specjalistyczną (psychologiczna, SI, tyflopedagogiczna, CVI) zabrać ze sobą posiadaną dokumentację medyczną/ specjalistyczną/ oświatową. Konsultacja dla klientów indywidualnych odbywa się w formie wywiadu, analizy i rozmowy dotyczącej zgłoszonego problemu. Konsultacja dla systemu rodzinnego - wskazany jest udział wszystkich członków rodziny aktualnie zamieszkujących razem. Konsultacja dla osoby w kryzysie - proszę o przybycie z pełnoletnią osobą towarzyszącą. Płatność następuje po zakończeniu wizyty. Istnieje możliwość wystawienia faktury.

Gabinet psychologiczny w Poznaniu

Doświadczenie Zawodowe

  • Wieloletnia praca diagnostyczna i terapeutyczna w placówkach oświatowych
  • Współpraca z NGO (wsparcie psychologiczne osób dorosłych)
  • Współpraca w ramach NFZ (dzieci, młodzież, rodziny, wsparcie systemowe)
  • Od 2011r. działalność prywatna (dzieci, młodzież, wsparcie systemowe, dorośli)

Szkolenia

  • Kiedy życie boli, kiedy życie cieszy - psychoterapia depresji.
  • Lęk uogólniony - praca z pacjentem w nurcie poznawczo - behawioralnym.
  • Program Wspierania Rodziny – Kurs.
  • Praca psychoterapeutyczna z dzieckiem po traumie.
  • Strata i żałoba – jak wspierać osoby po śmierci ich bliskich?
  • Praca z klientem po śmierci bliskiej osoby w traumatycznych okolicznościach.
  • Praca ze snem w psychoterapii. Sen jako drogowskaz.
  • Praca psychoterapeutyczna z pacjentem z osobowością borderline.
  • Terapia poznawczo – behawioralna uzależnień.
  • Techniki poznawczo – behawioralne w pracy terapeutycznej z młodzieżą.
  • Zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży.
  • Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka.
  • Symptomy wykorzystania seksualnego a zachowania seksualne dzieci i młodzieży.
  • Praca z pacjentem, który doświadczył wykorzystania seksualnego.
  • Ochrona więzi emocjonalnych dziecka z obojgiem rodziców.
  • Dziecko i rodzina w kontekście prawa.
  • Współpraca w budowaniu strategii dla ucznia przejawiającego zaburzenia zachowania.
  • CMC – Dzieci Dzieciom Dar Dotyku – poziom podstawowy.
  • INPP – program szkolny integracji odruchów dr Sally Goddard.
  • Terapia ręki.
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym
  • Trening astronautyczny (M. Kawar) – badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne.
  • Funkcjonalna ocena i terapia widzenia.
  • Korowe uszkodzenia widzenia (CVI, Ch.R. Lantzy).
  • Mózgowe uszkodzenia widzenia (CVI, G. Wierachowska)
  • Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych.
  • Neuropsychologia w neurologii.
  • Neuropsychologia w psychiatrii.
  • Szkolenia z zakresu diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży.

Edukacja

  • 2023- Polski Instytut Ericksonowski, Łódź: Podyplomowy Kurs Psychoterapii Atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne (w trakcie realizacji )
  • 2022-2023 - Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie: Studia podyplomowe: Suicydologia
  • 2016-2017 - SWPS w Poznaniu: Studia podyplomowe: Psychologia transportu
  • 2011-2012 - Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu: Studia Podyplomowe: Tyflopedagogika
  • 2009 - Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej: Certyfikat dwustopniowego szkolenia
  • 2005-2006 - UAM w Poznaniu: Psychologia, Specjalizacja: Psychologia kliniczna człowieka dorosłego
  • 2004 - Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
  • 2004 - Kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli
  • 1997-2002 - UAM w Poznaniu: Psychologia, Specjalizacja: Psychologia Pracy i Organizacji